djainsydney.reismee.nl

Zeiken en overdrijven zijn mijn talenten!

Heb je dat ook wel eens.. dat je iemand eigenlijk nog maar heel even kent, maar dat het voelt alsof je elkaar al tijden kent?! Fiona en ik hebben dat. Fiona heb ik ontmoet op Bali. Zij was daar voor werk. We hebben maar een dag samen doorgebracht en het voelde alsof we al tijden bevriend waren. Het plan was om elkaar pas volgend jaar te zien als zij naar Europa zou komen (ze woont namelijk in Aussieland). Nu kwam ze naar Sydney voor een paar dagen.

Eerlijk toegegeven ben ik nu een beetje down. Ben een ramp in afscheid nemen. Gelukkig zien we elkaar waarschijnlijk nog als ik ga reizen. In ieder geval hebben we een paar leuke dagen samen gehad. Deze neemt niemand me meer af. We hebben een auto gehuurd en zijn naar Palm Beach gereden. Helaas regende het pijpenstelen. Dat mocht de pret niet bederven en gelukkig werd het weer al snel beter. Het autobedrijf had ons geupgrade naar een betere auto. OH MY GOSH, I’m in love. Die auto moet ik hebben. Hij zegt see you als je je sleutel uit het contact haalt, als je achteruit rijdt zie in je spiegel een camera zodat je weet of je goed rijdt. Zie je ons al zitten.. radio op 80 en mee bleren met de allerslechtste muziek zoals Desteny’s child.

Verder hebben we cocktails gedronken, nog meer cocktails gedronken, mensen uitgescholden voor van alles en nog wat, uiteten geweest, cocktails gedronken en geshopt. I love girls nights out!

Momenteel lig ik een beetje in de goot. Valt eigenlijk best mee, maar overdrijven is 1 van mijn talenten zoals jullie weten. Ik zit erop!

Wat maakt eigenlijk dat je mensen knap vind of niet?! Laten we beginnen met het begrip ‘knap’.

I knap

bijv.naamw.

Uitspraak:

[kn?p


1) (van iemand) met een mooi uiterlijk

Voorbeeld:

`een knappe man`

Iemand met een mooi uiterlijk dus. Gaan we weer. Wat of wie is mooi? Wanneer vind je iets mooi. Zo kan je uren door gaan. Elk mens zal ongetwijfeld iets knaps hebben en ieder mens is mooi. Eerlijk? Op dit moment geloof ik niet zo in mijn eigen woorden. Truthola stop toch eens me die eeuwige strijd. Ik kan mezelf ervan overtuigen dat ik een goed mens ben. Alleen soms zou ik willen dat ik mezelf ervan kon overtuigen dat ik ook knap ben. Waarom ik zoveel waarde hecht aan uiterlijk? I don’t know.

Op dit moment dat ik dit schrijf voel ik mezelf niet zo knap. Voor degene die mij kennen, ik zit in mn joggingbroek, dike trui, sjawl om, haar op zolder, make-uploos achter de laptop mijn zeikverhaal te typen. Ik weet dat sommige van jullie het voor je zien. (1 vriendinnetje in het speciaal. Zij kan aan de telefoon horen dat ik me aan het opmaken ben. Ze hoort aan mijn stem of ik mijn eyeliner of mascara aan het op doen ben. Hoe goed ken je elkaar dan?! Love you girl)

Soms zou ik zo graag willen dat de wereld anders in elkaar zit. Dat de wereld eerlijk is, dat er vrede is, dat iedereen mag zijn wie die is en dat ‘knap zijn’ niet zo belangrijk is. Dja are you facking kidding me?! Keep your head up and enjoy.

Ik ben ervan overtuigd dat ik vele reacties krijg op dit stukje zeikblog. En ik vind het echt heel lief dat jullie mij ervan proberen te overtuigen dat ik een handsome good looking surfchick ben. Hell yeah, honey that’s the spirit. Dit waardeer ik ook echt! Alleen soms wint het stemmetje in mijn hoofd. Die schreeuwt dan zo hard dat de stilte niet kan overheersen. What we think, we become.

Mijn persoonlijke stom.

Kennen jullie de rubriek STOM in de LINDA?! I love it. Bekende Nederlanders schrijven wat zij stom vinden in het leven. Hier mijn persoonlijke stom omdat ik al lekker in zo’n overdrijk en zeik stemming ben.

De reclamefilmpjes op youtube voor elk filmpje. Mensen die met ‘kanker’ schelden. Je handdoek vergeten als je gaat douchen op de camping. OPSTAAN. Mensen die niks terug zeggen als je ze groet. Exen van je nieuwe vlam. Onrijpe peer. Als die goodlooking boy niet kan zoenen. Rhianna! Dat je op wa kunt zien of iemand online is. Als je clienten je willen koppelen.

Genoeg gezeik vinden jullie ook niet? Mag af en toe best eventjes. Met nadruk op eventjes. Keep your head up you bitch.
Dus nu is het tijd voor leesplezier.

Om te beginnen; Mijn persoonlijke LEUK!
Als m’n broertje zijn hoofdje op m’n schouder legt.
Als de kassajuffrouw niet kan rekenen en je meer wisselgeld terug geeft. Buddha to Buddha. Lachen met je maatje tot je buikpijn ervan hebt en de tranen over je wangen rollen. Een knuffel. In een koud bed stappen. Springen op een hotelbed. Ik, na 2 sambuca. Meezingen met de spice girls. Als die goodlooking boy wel kan zoenen. Met m’n moeder meezingen met Andre Hazes.

Well lovely people.. Zoals jullie weten ben ik altijd opzoek naar nieuwe uitdagingen. Dus voor jullie een opdracht. Bedenk een leuke nieuwe uitdaging voor me voor als ik weer in Nederland ben. (Zelf heb ik er natuurlijk zat). Maar wat vinden jullie nou een uitdaging voor op m’n bucketlist? Of beter nog.. welke uitdaging zou je samen met mij aan willen gaan. Jullie weten ondertussen wel dat ik overal voor in ben. Degene met de meest uitdagende, leukste, grappigste, never-again uitdaging gaat door voor de taart, of home-made sushi, diner voor twee, huiskamerconcert (wooow dat zou ik jullie echt niet aan doen) of gewoon voor de koelkast.

Enjoy life darlings. Het leven is je eigen feestje. So put on mascara and your partydress.

One love,

Jullie persoonlijke zeikerd

Reacties

Reacties

karin

Ik daag je uit voor het spelen van een hylarische scene in... provadja!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!