djainsydney.reismee.nl

Nice to meet you, Lisa!

Of ik nog kinderen wil? OOOH HELL NO! Stiekem steekt mijn innerlijke ik nu twee middelvingers hoog in de lucht.Vrijdag bestond uit snot, kwijl, kots en poepluiers. Niemand heeft mij ooit verteld dat dit in het takenpaket van een nanny zit. Laat staan wat er allemaal in het takenpaket van een moeder zit. Als ik naar mezelf kijk hoort daar heel veel bij. Tranen zonder te weten waarom je huilt, piercings die half eruit hangen om 6 uur ‘s ochtends, studiestress (zie mijn studiestress maar eens te verdragen, dat is een beste klus), etc. etc. Nog meer respect voor mijn mama. Ook al is het hier soms een beetje chaos, we blijven genieten. ‘Djamila is aaaaaltijd positief’ zegt Bart dan. We blijven in mogelijkheden denken mensen in plaats van beperking. Gelukkig zijn Nele en Bart ook met het positieve gen gezegend.

Dus, of ik nog kinderen wil? HEEEEL GRAAG, en nog steeds 4! Welke man biedt zich vrijwillig aan? Een stemmetje in mijn hoofd roept nu heel hard een naam (of misschien wel meerdere namen) van een jongen waar wel 4 mooie kinderen van komen. Kom op stem. Uiterlijk is niet alles! Zoek toch eens een leuke, lieve en spontane vent voor me.

‘Are you Lisa?’. Graag wil ik alle mannen van de wereld verbieden om slechte openingszinnen te gebruiken. Nee ik ben geen Lisa en misschien moet je als een bezetene op zoek gaan naar die Lisa van je en mij met rust laten. Helaas, deze ‘niet-zo-knappe-en-stotterende-dronkaard’ uit Nieuw-Zeeland vond het leuk om mij tijdens het stappen te vervelen. M’n stemmetje vloekt wat en vraagt zich af hoe ze van deze vent af komt.

Vervolgens denkt de imbeciel ook nog dat ik Duits ben. (dit gaaahaaat fout!).

‘I think you are very smart’. Ik moet toegeven dat ik best wat zelfkennis heb en antwoord dus met ‘Yes, I am’. Deze ‘ik-snap-jou-arrogante-Hollandse-grappen-niet-man’ neemt eindelijk wat afstand. (Ik doe stiekem een dansje in mezelf!) Naja, dansje.. Ik dans zo ongeveer de Macarena 10 keer in gedachte.

Wat is dat toch met mannen en slechte openingszinnen. ‘Ik hoop dat je je EHBO-diploma hebt, want je bent adembenemend’. Ik hoop dat jij snel kunt rennen want je moet als een gek bij me vandaan. Voor elke man die mijn blog leest heb ik het volgende advies. STOP ALSJEBLIEFT MET HET VERKRACHTEN VAN DE NEDERLANDSE TAAL. Biedt een drankje aan, geef een complimentje (En dan niet dat je haar mooie bergen wel zou willen beklimmen ofzo, jullie oversekste dieren).

Eigenlijk zijn mannen niet meer dan dat. Girls, hoe zou het hoofd van een man werken? Of werkt dat hoofd misschien niet en ‘denken’ ze halverwege hun lichaam. Hier spreekt duidelijk het duiveltje op mijn schouder. Gelukkig is daar aan de andere kant het engeltje die mij verteld dat er ook echt wel mannen zijn met gevoelens, die weten hoe ze een vrouw lief hebben.

Van de week was ik met Kristin ergens wat eten. Hier kon je je eigen vlees bereiden. Dit moet een komisch gezicht geweest zijn. Het zat daar werkelijk vol met Australiers. Ramptoeristen dat we waren. Wij ons vlees bereiden. Niet zonder eerst naar de mannen te kijken hoe die dit aanpakte. Wat is dat met mannen, vuur en vlees?! Hoezo moeten zij altijd de bbq bedienen. Daar is het stemmetje weer. ‘Omdat jij dat niet kan doos, of het vlees ziet zwart of TE rood’. Af en toe haat ik de innerlijke strijd in mijn hoofd. Want ze heeft gelijk. Ik kan mezelf geen bbqheld noemen. Al met al was het ons klunsen best goed gelukt en hebben we gezellig tussen de locals gegeten.

Kanjers, dit was een korte update, maar ik hou het weer voor gezien! Hoop dat jullie ook dit verhaaltje weer met plezier lezen.

Super veel liefs,

Smart and Germangirl ‘Lisa’

Reacties

Reacties

ineke van leeuwen

Germangirl, die houden we erin! Ik geniet van je verhalen en wilde dat ik vroeger de moed had gehad (Germanisme) te doen wat jij nu doet. Natuurlijk zijn er ook minpunten aan het Nanny zijn, maar die moet je maar voor lief nemen, het hoort er nu eenmaal bij. Mijn dochter Sandra is in 1987 als Nanny naar Canada gegaan, maar zij werd opgezadeld met een paar strontvervelende kids en moest het hele huishouden runnen. Dat is niet de bedoeling, een nanny is er in 1e instantie voor de kids en dan eventueel wat - licht - huishoudelijk werk maar deze familie vond dat blijkbaar niet. Toen ik daar een keer op bezoek ging, heb ik het in mijn beste Engels gezegd en daarna ging het beter. Mijn dochter ging voor een jaar, kwam naar huis en.....ging weer, het werden er uiteindelijk 7!!!!!!
Groetjes en geniet van deze prachtige ervaring.
Liefs, Ineke

Linda

Goed bezig Djamil. Wederom een geniaal verhaal!
Keep up the good work! =)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!