djainsydney.reismee.nl

And again.. Een kijkje in mijn hoofd

Bah, bah, bah. Sommige mensen weten misschien wel dat ik een slechte leugenaar ben. Een zeker iemand zegt wel eens tegen me dat je aan m'n hoofd kan zien of het waar is wat ik zeg. Soms zou ik het best handig vinden om goed te kunnen liegen. Zo is het redelijk ongemakkelijke moment geweest. 'Zeg Djamila woont je vader dichtbij en zie je die nog zo?' (pure interesse natuurlijk dat weet ik ook wel! Er zit namelijk geen kwaad in deze mensen) maar hoe in godsnaam ga ik me hier weer uitlullen. Je zou toch denken dat ik na al die jaren al een expert ben in deze situatie. Naja heb maar verteld dat papa in Indonesie woont en zijn gezin bij ons in het dorp. Niet gelogen, alleen sommige dingen weg gelaten. Mocht er ooit iemand een cursus 'hoe word ik een goede leugentje-voor-eigen-bestwil leugenaar' geven. I'm in. Verders.. Wat spook ik zoal uit hier met de kids. Met Lode doe ik af en toe wat pre-school. We zijn bezig met tellen, gaan naar de bieb, speel voor knutseljufje, geef eten, bezoek de dierentuin, speel prinsesje voor ridder Lode (hier ben ik erg goed in), ga naar de play groep (hier drink ik thee tot ik scheel zie en klets wat met andere nannys en moeders terwijl de kids aan het spelen zijn) etc. Jullie merken wel dat mijn leven als nan niet over rozen gaat! ;) Btw, de mensen hier zijn zo vriendelijk. Vreemde groeten me en vele vragen hoe het met me gaat. Geen excuses voor mijn volgende opmerking want godsamme boeren uit Nederland (rasistische, kortzichtige, achterbakse egmonders) neem hier een voorbeeld aan. Zojuist heb ik jullie weer een kijkje gegeven in mijn hoofd. Laat ik even duidelijk zijn en weet dat ik niet alle egmonders hiermee bedoel. Ik blijf me alleen verbazen over hoe onaardig mensen voor elkaar kunnen zijn, iemand kunnen beoordelen op huidskleur en het leuk lijken te vinden om over andermans problemen te lullen. 'jooooi heb 't al gehoord over die iene?' Frustraties alom, jullie merken het wel. Lieve allemaal, ik ben een gelukkig mens met m'n moeder, zusje, vader, collega's, vrienden, familie en iedereen die in mijn leven is. Oke, ik ben soms iets minder happy met bepaalde dingen. ( ik noem m'n ass die doorgaat als eettafel waar je je 24 delig servies op kwijt kunt of mijn kapsel wat af en toe meer weg heeft van een schaap wat drie jaar niet geschoren is) Maar ondanks dat ben ik gelukkig met alle mensen, ervaringen, obstakels en uitdagingen wat het leven te bieden heeft. Ik heb jullie lief!

Reacties

Reacties

Sujatha

Ondanks je heerlijke zelfspot, goed te lezen dat je het naar je zin hebt! xx

Sandra tambach

Ik wist het...je kan nog schrijven ook

Marlies

Wat super om te lezen, ik zeg schrijverstalent!! Én.. Ik heb ontdekt dat je wel goed kan liegen: dat stukje over de eetkamertafel en het schaap! Hahaha

Kristel

Nah Maid, hebt je ut al gehoord??

Maidje Dekker is verhuisd! Hihi!
Gelukkig is niet elke egmonder hetzelfde hoor;-)
Fijn om te lezen dat je leuke dingen aan t doen met de kids! Veel plezier! X

Djamila

Thanks Su! Leuk dat je me volgt. En zonder zelfspot is een mens nergens toch?! ;)
Ik krijg ondertussen zo vaak te horen dat mensen vinden dat ik schrijftalent heb dat ik misschien toch van beroep moet switchen. Marlies, ik denk dat jij mijn billen nooit goed bekeken hebt!
Kris, super om te lezen dat e verhuisd bent. Ga er van genieten vrouw.
Thanks Norma voor je berichtje. Ik geniet volop.

Dikke knuf

karin

Wat een schat ben je toch! Ik geniet van je verhalen en pik een beetje van jouw geluksmomentjes mee. Dat schrijven moet je zeker iets mee doen! Liefs en houd die mooie smile-make-up.

Payam

Haha gewoon jezelf blijven, zo ben je geweldig ;)
Geniet ervan x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!